مهاجرت به ترکیه اقامت و تحصیل

 مناسبترین نحوه اقامت سرزمیننروژ


کشور نروژ منطقه ای در شمال ناحیه ی اسکاندیناوی است که از سوی سازمان ملل، در برترین و عالیترین

استانداردهای زیستن در دنیا را به خود اختصاص داده است.سرزمیننروژ منطقه ای می باشد

که در آن لیبل تحصیلات، حقوق ماهانه، امید به زیستن، بهداشت و تغذیه آدابته بر استانداردهای سازمان ملل است

و این استانداردها کاملا رعایت شده است. امید به زندگی در بین افراد این سرزمین تا 79 سال هم افزایش یافته است

و موجب شده افراد هدف روشنی را برای خود می بینند. پایتخت این سرزمین اسلو می‌باشد و طبق استانداردهای متعارف زندگی در رده اول می‌باشد.

اقتصاد نروژ از سال ١٩٦٠ به بعد بهبود یافت. به این ترتیب، نیاز به نیروی کار افزایش یافت و افراد زیادی از کشورهای دیگر در جستجوی کار به این کشور وارد شدند. اولین افرادی که وارد کشور شدند، اهل اروپا بودند؛ اما از حدود سال ١٩٧٠ به بعد، افراد زیادی همچنین از آسیا، آفریقا، و آمریکای لاتین به نروژ آمدند. بسیاری از پاکستانی ها و ترک ها برای کار کردن به اینجا آمدند، و عده زیادی از آنها هنوز در اینجا زندگی می کنند. در سال ١٩٧٥، مهاجرت به نروژ متوقف شد زیرا بیکاری رو به افزایش بود .

در مقطع لیسانس رشته های هنر، زیست شناسی، مدیریت، بازیگری ، MBA، مدیریت کشتی و…….ارائه می شود. در تعدادی از دانشگاه ها، امکان پذیرش دررشته های دیگر مثل

مهندسی پزشکی، داروسازی و روان شناسی وده ها رشته ی دیگر… برای تحصیل در مقطع لیسانس در کشور نروژ برای ایرانیان وجود دارد.به طور کلی با شانس بسیار زیادی قادر خواهید بود در هر مقطعی و در رشته دلخواه خودتان تحصیل کنید.

برای ارزیابی مدارک تحصیلی و معادل سازی و انتقال مدارک برای تحصیل در نروژ، مدارک می بایست به  (Norwegian Agency for quality assurance in education) NOKUT

ارسال یا با دانشگاه های مربوطه مکاتبه شود. زمان ارسال مدارک برای ترم های پائیزه از 15 ژانویه تا 15 مارچ است ولی مدارک باید زودتر از این تاریخ ارسال شود.

شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی پذیرفته شده در یکی از دانشگاه های نروژ تنها ۲۰ساعت در هفته اجازه قانونی دارید که به صورت پاره وقت کار کنید. تنها زمان هایی که امکان کار کردن

بصورت تمام وقت را دارید، روزهای تابستان،عید کریسمس و عید پاکEaster  می باشند. امکان یافتن کارهای دانشجویی نیمه وقت زیاد می باشد.

  • ۹۵/۰۹/۱۸
  • پارسا m m