مهاجرت به ترکیه اقامت و تحصیل

پرینتر از جمله از تجهیزات جانبی کامپیوتر می باشد که متن یا عکس ایجاد شده از طریق کامپیوتر را روی کاغذ یا وسیله ی همانند دیگری ایجاد می گرداند.

انواع پرینتر ها عبارت‌اند از چاپگر ماتریس سوزنی، چاپگر لیزری، چاپگر جوهرافشان، تماسی و غیرتماسی.

Printerهای جوهرافشان از اواسط  آموزش تعمیرات پرینتر دههٔ ۱۹۸۰ مطرح و به‌سرعت متداول شدند. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل رشد سریع این نوع از Printer ها قیمت مناسبشان نسبت به کیفیت و کارایی آنها باشد. یک چاپگر جوهرافشان، چاپگری است که برای ایجاد تصاویر، ذرات بسیار کوچکی از جوهر را بر روی کاغذ می‌پاشد. چاپگرها در انواع «رنگی» و «سیاه و سفید» وجود دارند. منبع تأمین رنگ در چاپگرها، بسته به نوع چاپگر، آموزش تعمیرات پرینتر تونر یا کارتریج نامیده می‌شود.

انواع چاپگر از نظر رنگ
سیاه و سفید

این نوع چاپگرها فقط رنگ مشکی دارا می‌باشند، برای چاپ عکس زیاد مناسب نیستند و بیشتر از آن‌ها برای چاپ مقاله و نمودار استفاده می‌شود.
رنگی

این نوع چاپگرها علاوه بر کارایی‌های چاپگرهای سیاه و سفید،  آموزش تعمیرات پرینتر دارای رنگ‌های بیشتری هستند و همچنین برای چاپ عکس در هر اندازه‌ای مناسب می‌باشند.
انواع چاپگر از نظر کاربرد
جوهر افشان

چاپگری که با پرتاب ذرات جوهر بر کاغذ نقش ایجاد می‌کند.
سوزنی

چاپگری که در آن حرف یا نماد، بصورت ماتریسی از نقاط است و توسط ضربات سوزن‌های باریکی بر روی یک نوار حاوی جوهر (نسبتاً خشک) و در نهایت بر روی کاغذ شکل می‌گیرد. چاپگرهای سوزنی صدای بالا و کیفیت پایینی دارند. از سوی دیگر، چاپگرهای سوزنی معمولاً قیمت ارزانی دارند. این نوع از چاپگرها هم در نوع ماتریسی تولید شده‌اند و هم در نوع خطی.
لیزری

چاپگری که در آن از پرتوهای لیزر برای نشاندن جوهر بر روی کاغذ استفاده می‌گردد. چاپگرهای لیزری نیز خود به دو دسته رنگی و سیاه سفید تقسیم می‌شوند. چاپگرهای لیزری سیاه سفید بیشتر برای چاپ متن به کار می‌روند، اما از چاپگرهای لیزری رنگی برای چاپ عکس استفاده می‌شود، ولی این چاپگرها برای چاپ عکس زیاد مناسب نسیتند جون هزینه شارژ مجدد یا تعویض کارتریج بالا است.
خطی

چاپگری که در آن اطلاعات و نوشته‌های یک سطر یکجا چاپ می‌شود. به این چاپگرها در زبان انگلیسی line printer یا همان چاپگر خطی می‌گویند.
صفحه‌ای

چاپگری که متن یک صفحه را بصورت یکجا چاپ می‌کند.
حرارتی

چاپگری که با ایجاد گرما روی کاغذهای مخصوص متن مورد نظر را چاپ می‌کند
چاپگر جت

چاپگری برای مصارف صنعتی است
چاپگر سه بعدی
چاپگری که با استفاده از آن می‌توان از فایل‌های سه بعدی که در کامپیوترموجود است نمونه سه بعدی واقعی ساخت.

  • ۹۶/۰۱/۲۹
  • پارسا m m